Майсторът на четката оставя след себе си огромен принос към българското изкуство. Но приживе той имаше и друга роля - тази на духовен приятел на пророчицата Ванга.
щерята на Тодор Живков - Людмила Живкова. "Първата ми среща с Ванга беше при нейно посещение до София при Людмила Живкова. Бяха я извикали да гледа за болен човек. Пророчицата ме повика още докато е пътувала в колата. Казала на шофьора: "Има един председател на художниците, какъв е, що е, при мене не е дошъл още". И когато влиза в дома на Живкова, първите и думи са били: "Кам го Светлин? Доведете ми го, тогава ще ви гледам." Намериха ме след 15-20 минути и това беше първата ми среща с нея. Оттогава я боготворя", сподели преди години Русев.
Художникът обаче никога не се облагодетелствал да пита за себе си Ванга. Но каквото казала - сбъдвало се е. И в едно е сигурен - тя бе направила много за неговото духовно израстване.
"Заради нея спрях да псувам. Преди години го правех, при това много често. Тя ме научи и да се пазя от прекалено удоволствие, от много хубавите неща. Защото не знам дали мога да им платя цената. Пазя се да не обидя или да не засегна някого, без да искам. Пазя се да не ставам зависим от спонсори. Пазя се да не завися от някого или от нещо, макар че в съвременния бит нещата са сложни. Но най-вече се пазя от собствените си недостатъци", обясни акад. Русев.
По заръка на баба Ванга г олемият художник нарисува две икони, които са поставени в църквата в Рупите.
"Изпълних заръката на пророчицата Ванга! Преди да умре, тя ми поръча да направя две икони и да ги поставя в храма. Едната да изобразява молитвата на Христос в Гетсиманската градина, а другата да показва ангел господен, който съобщава на Дева Мария благата вест, че носи в утробата си Спасителя. Най-накрая ги нарисувах и иконите вече са в църквата в Рупите. Първата е на южната стена, а втората - на северната стена на църквата", сподели той.
"Всеки път, като идвам тук, сякаш чувствам, че мъченицата е жива. Самата тя в началото "виждаше" всичко в храма в бяло и с кръст в скалата срещу него. Тя виждаше и повече, и по-напред от тези, които не се посвениха да оскърбят делото й поради псевдодогми или лични интереси", припомни още художникът.
Все още няма коментари